Therapeuten met één doel: het welzijn van uw kind, uw tiener en u
Sofie Van Tichelen
Praktijkverantwoordelijke
Kinesitherapeute & Psychomotorisch therapeute
Feuerstein therapeute
Kinderyogadocent
Kim Dierickx
Pediatrisch kinesitherapeute met specialisatie psychomotoriek en Bobath-therapie
> vanaf 15 februari ’21 in zwangerschapsverlof
Lore Daneels
Pediatrisch kinesitherapeute met specialisatie psychomotoriek
Tinne Wauters
Klinisch psychologe
Sanne Renglé
Orthopedagoge
Systeemtherapeute
> vanaf 15 februari ’21 in zwangerschapsverlof)
Melene Marynissen
Klinisch psychologe
Anneleen Van Kelecom
Pedagoge
Gezinsbegeleider
Meg Willio
Logopediste
Maité Vandousselaere
Logopediste
Sofie Van Tichelen – Kinesitherapeute & Psychomotorisch therapeute, praktijkverantwoordelijke
Sofie & De Parachute
- Algemene vragen over de werking en aanpak van De Parachute
- Specifieke vragen over uw kind
- Eerste kennismakings- en intakegesprek
- (Psycho)motorisch onderzoek van kinderen tussen 0 en 16 jaar
- Psychomotorische Therapie bij kinderen tussen 3 en 16 jaar
Achtergrond
- Licentiaat Kinesitherapie
- Specialisatieopleiding KUL Psychomotorische Therapie
- GPB Lerarenopleiding
- Erkend testleider BOT-2 Explore
- Feuerstein therapeut
- Gediplomeerd kinderyogadocent (Kreakatau)
- Heppie Massage
- Regelmatig volgen van bijscholingen
- Werkervaring
- als zelfstandig psychomotorisch therapeute
- als psychomotorisch therapeute in het buitengewoon onderwijs type 1, 3, 4 en 8
- als externe ondersteuner (voorheen gon-begeleidster) en vanuit het ambulant adviesteam type 4
- in de psychomotorische diagnostiek
- als paramedisch coördinator in het buitengewoon onderwijs
- als beleidsmedewerker in het buitengewoon onderwijs
Vakpublicaties
- ‘Onderzoek naar de ontwikkeling van het structureren van de Complexe Figuur van Rey-Osterrieth bij Vlaamse kinderen tussen 5 en 7 jaar.’ In: Actuele Themata uit de Psychomotorische Therapie. Leuven: Acco. (2004)
- ‘Groepstraining faalangst. Meer doen dan je best? Dat bestaat niet!’ In: Psychomotorische therapie bij kinderen en jongeren. Een nieuwe beweging anno 2010. Leuven: Acco. (2010)
- ‘Is jouw kind al aan de yoga?‘ In: Tijdschrift Psychologies (november 2016)
Kim Dierickx – Pediatrisch kinesitherapeute, Bobath-therapeute & Psychomotoriek
Kim & De Parachute
- Pediatrische Kinesitherapie waaronder Bobath-therapie vanaf geboorte
- Psychomotorische Therapie voor kinderen tussen 0 en 16 jaar
- Pre- en postnatale Kinesitherapie voor mama’s
Achtergrond
- Master in de Revalidatiewetenschappen en Kinesitherapie, specialisatie Pediatrie KUL
- Psychomotoriek bij kinderen IRSK
- Bobathopleiding ABVV vzw
- Kinesitherapie in de Verloskunde en Gynaecologie KUL
- Regelmatig volgen van bijscholingen
- Werkervaring als
- zelfstandig pediatrisch-psychomotorisch therapeute
- pediatrisch kinesitherapeute op de afdeling pediatrie in een universitair ziekenhuis
- pediatrisch kinesitherapeute in het buitengewoon onderwijs type 2 en 6
- coördinator van inclusiespeelpleinen en buitenschoolse opvang
Lore Daneels – Pediatrisch kinesitherapeute & Psychomotoriek
Lore & De Parachute
- Pediatrische Kinesitherapie voor kinderen vanaf de geboorte
- Psychomotorische Therapie voor kinderen tussen 0 en 16 jaar
Achtergrond
- Master in de Revalidatiewetenschappen en Kinesitherapie, specialisatie Pediatrie KUL
- Academische lerarenopleiding Revalidatiewetenschappen en Kinesitherapie KUL
- Psychomotorisch onderzoek en therapie bij kinderen, Explore
- Bachelor in het onderwijs: buitengewoon onderwijs
- Regelmatig volgen van bijscholingen
- Werkervaring als
- zelfstandig pediatrisch-psychomotorisch therapeute
- kinesitherapeute in een stichting voor kinderen en volwassenen met een matig tot diep mentale handicap, met eventuele bijkomende motorische stoornissen
- begeleidster bij bewegingsproject voor kleuters
- psychomotorisch therapeute in het buitengewoon onderwijs type 1 en 2
Tinne Wauters – Klinisch psychologe
Tinne & De Parachute
- Eerste kennismakings- of intakegesprek
- Individuele begeleiding van kinderen en jongeren
- Ouderbegeleiding
- Gezinsbegeleiding
Achtergrond
- Licentiate in de Klinische Psychologie, KU Leuven
- Regelmatig volgen van bijscholingen
- Werkervaring als
- klinisch psychologe in CGG (Berchem, Geel, Herentals)
- klinisch psychologe in multidisciplinaire groepspraktijk Triangel
- Orthopedagoge en ondersteuner in Buitengewoon onderwijs type 2 en Basisaanbod. Kinderen met een ontwikkelingsstoornis, kinderen met gedrags- en/of emotionele problemen.
Sanne Renglé – Orthopedagoge – Systeemtherapeute i.o.
Sanne & De Parachute
- Eerste kennismakings- of intakegesprek
- Individuele begeleiding van kinderen en jongeren
- Ouderbegeleiding
- Gezinsbegeleiding
Achtergrond
- Master in de Pedagogische wetenschappen – orthopedagogiek, KU Leuven
- Erkende Relatie-, Gezins- en Systeempsychotherapie
- Regelmatig volgen van bijscholingen
- Werkervaring als
- zelfstandig psychotherapeute / orthopedagoge
- vrijwilliger psychosociale begeleiding CAW
- gezinsbegeleider bij CKG (problematische opvoedingssituaties en vrijwillige begeleidingsvragen bij gezinnen met kinderen tussen 0-12 jaar)
- leefgroepbegeleider bij CKG (kinderen tussen 0-3 jaar)
- verantwoordelijke van een stedelijk kinderdagverblijf
- stagiaire contextbegeleider (ambulante mobiele begeleiding bij jongeren met een problematisch overlevingspatroon)
- stagiaire pedagoge in een DVC (kinderen en jongeren met een meervoudige beperking)
Melene Marynissen – Klinisch psychologe
Melene & De Parachute
- Eerste kennismakings- of intakegesprek
- Individuele begeleiding van kinderen en jongeren
- Ouderbegeleiding
- Gezinsbegeleiding
Achtergrond
- Master in de Klinische Psychologie, KU Leuven
- Specifieke lerarenopleiding gedragswetenschappen, KU Leuven
- Regelmatig volgen van bijscholingen
- Werkervaring als
- leerkracht en zorgleerkracht in het lager onderwijs
- stagiair in een centrum voor geestelijke gezondheidszorg
- ondersteuner in een ondersteuningsnetwerk
Anneleen Van Kelecom – Pedagoge, gezinsbegeleider, gecertificeerd talentenfluisteraar en coach
Anneleen & De Parachute
- Eerste kennismakings- of intakegesprek
- Individuele begeleiding van kinderen en jongeren
- Ouderbegeleiding
- Gezinsbegeleiding
Achtergrond
- Licentiaat in de pedagogische wetenschappen, Sociale pedagogiek, K.U.Leuven
- Academische lerarenopleiding, K.U.Leuven
- Talentgericht werken met kinderen met verdieping systemisch werk, trauma en hechting
- Waarderend coachen (basis en verdieping)
- Oplossingsgericht werken
- Positieve heroriëntering
- Regelmatig volgen van bijscholingen
- Werkervaring als
- Coachen van kinderen, jongeren en volwassenen rond opvoeding, zelfvertrouwen, faalangst, identiteit….
- Gezinsbegeleider/opvoedingsondersteuner CKG
- Educatief medewerker kinderrechten en gelijke kansen in onderwijs
- Procesbegeleiding en capaciteitsversterking van diverse doelgroepen
Meg Willio – Logopediste
Meg & De Parachute
- Eerste kennismakings- of intakegesprek
- Logopedisch onderzoek van kinderen vanaf 3 jaar
- Individuele begeleiding van kinderen en jongeren
Achtergrond
- Master in de logopedie
- Bachelor na Bachelor Zorgverbreding en Remediërend Leren
- Regelmatig volgen van bijscholingen
- Werkervaring als
- stagiaire logopediste in een logopedische groepspraktijk
- stagiaire logopediste in een school voor buitengewoon onderwijs type basisaanbod
- stagiaire zorg in een school voor regulier onderwijs
- stagiaire zorg in een school voor buitengewoon onderwijs type 2 en type 9
- logopediste in een school voor buitengewoon onderwijs type 2 en type 9
Maité Vandousselaere – Logopediste
Maité & De Parachute
- Eerste kennismakings- of intakegesprek
- Logopedisch onderzoek van kinderen vanaf 3 jaar
- Individuele begeleiding van kinderen en jongeren
Achtergrond
- Master in de logopedische en audiologische wetenschappen (optie logopedie) KUL
- Bachelor na Bachelor: Buitengewoon Onderwijs
- ComVoor – Voorlopers in Communicatie: attest van testbevoegdheid
- Regelmatig volgen van bijscholingen
- Werkervaring als
- zelfstandig logopediste
- logopediste in een school voor buitengewoon secundair onderwijs OV1 – OV2
- logopediste in een school voor buitengewoon basisonderwijs type 2 en Basisaanbod