Therapeuten met één doel: het welzijn van uw kind, uw tiener en u

Sofie Van Tichelen
Praktijkverantwoordelijke
Kinesitherapeute & Psychomotorisch therapeute
Feuerstein therapeute
Kinderyogadocent

Kim Dierickx 
Pediatrisch kinesitherapeute met specialisatie psychomotoriek en Bobath-therapie

> vanaf 15 februari ’21 in zwangerschapsverlof

Lore Daneels
Pediatrisch kinesitherapeute met specialisatie psychomotoriek

Lies Haeverans
Pediatrisch kinesitherapeute met specialisatie psychomotoriek

Charlotte Hugo
Pediatrisch kinesitherapeute met specialisatie psychomotoriek en Bobath-therapie i.o.

Tinne Wauters
Klinisch psychologe

Sanne Renglé 
Orthopedagoge
Systeemtherapeute

> vanaf 15 februari ’21 in zwangerschapsverlof)

Melene Marynissen
Klinisch psychologe

Anneleen Van Kelecom
Pedagoge
Gezinsbegeleider

Meg Willio
Logopediste

Maité Vandousselaere
Logopediste

Sofie Van Tichelen – Kinesitherapeute & Psychomotorisch therapeute, praktijkverantwoordelijke

Sofie & De Parachute

  • Algemene vragen over de werking en aanpak van De Parachute
  • Specifieke vragen over uw kind
  • Eerste kennismakings- en intakegesprek
  • (Psycho)motorisch onderzoek van kinderen tussen 0 en 16 jaar
  • Psychomotorische Therapie bij kinderen tussen 3 en 16 jaar

Achtergrond

  • Licentiaat Kinesitherapie
  • Specialisatieopleiding  KUL Psychomotorische Therapie
  • GPB Lerarenopleiding
  • Erkend testleider BOT-2 Explore
  • Feuerstein therapeut
  • Gediplomeerd kinderyogadocent (Kreakatau)
  • Heppie Massage
  • Regelmatig volgen van bijscholingen
  • Werkervaring
    • als zelfstandig psychomotorisch therapeute
    • als psychomotorisch therapeute in het buitengewoon onderwijs type 1, 3, 4 en 8
    • als externe ondersteuner (voorheen gon-begeleidster) en vanuit het ambulant adviesteam type 4
    • in de psychomotorische diagnostiek
    • als paramedisch coördinator in het buitengewoon onderwijs
    • als beleidsmedewerker in het buitengewoon onderwijs

Vakpublicaties

  • ‘Onderzoek naar de ontwikkeling van het structureren van de Complexe Figuur van Rey-Osterrieth bij Vlaamse kinderen tussen 5 en 7 jaar.’ In: Actuele Themata uit de Psychomotorische Therapie. Leuven: Acco. (2004)
  • ‘Groepstraining faalangst. Meer doen dan je best? Dat bestaat niet!’ In: Psychomotorische therapie bij kinderen en jongeren. Een nieuwe beweging anno 2010. Leuven: Acco. (2010)
  • ‘Is jouw kind al aan de yoga?‘ In: Tijdschrift Psychologies (november 2016)

Kim Dierickx – Pediatrisch kinesitherapeute, Bobath-therapeute & Psychomotoriek

Kim & De Parachute

  • Pediatrische Kinesitherapie waaronder Bobath-therapie vanaf geboorte
  • Psychomotorische Therapie voor kinderen tussen 0 en 16 jaar
  • Pre- en postnatale Kinesitherapie voor mama’s

Achtergrond

  • Master in de Revalidatiewetenschappen en Kinesitherapie, specialisatie Pediatrie KUL
  • Psychomotoriek bij kinderen IRSK
  • Bobathopleiding ABVV vzw
  • Kinesitherapie in de Verloskunde en Gynaecologie KUL
  • Regelmatig volgen van bijscholingen
  • Werkervaring als
    • zelfstandig pediatrisch-psychomotorisch therapeute
    • pediatrisch kinesitherapeute op de afdeling pediatrie in een universitair ziekenhuis
    • pediatrisch kinesitherapeute in het buitengewoon onderwijs type 2 en 6
    • coördinator van inclusiespeelpleinen en buitenschoolse opvang

Lore Daneels – Pediatrisch kinesitherapeute & Psychomotoriek

Lore & De Parachute

  • Pediatrische Kinesitherapie voor kinderen vanaf de geboorte
  • Psychomotorische Therapie voor kinderen tussen 0 en 16 jaar

Achtergrond

  • Master in de Revalidatiewetenschappen en Kinesitherapie, specialisatie Pediatrie KUL
  • Academische lerarenopleiding Revalidatiewetenschappen en Kinesitherapie KUL
  • Psychomotorisch onderzoek en therapie bij kinderen, Explore
  • Bachelor in het onderwijs: buitengewoon onderwijs
  • Regelmatig volgen van bijscholingen
  • Werkervaring als
    • zelfstandig pediatrisch-psychomotorisch therapeute
    • kinesitherapeute in een stichting voor kinderen en volwassenen met een matig tot diep mentale handicap, met eventuele bijkomende motorische stoornissen
    • begeleidster bij bewegingsproject voor kleuters
    • psychomotorisch therapeute in het buitengewoon onderwijs type 1 en 2

Lies Haeverans – Pediatrisch kinesitherapeute & Psychomotoriek

Lies & De Parachute

  • Pediatrische Kinesitherapie voor kinderen vanaf de geboorte
  • Psychomotorische Therapie voor kinderen tussen 0 en 16 jaar

Achtergrond

  • Master in de Revalidatiewetenschappen en Kinesitherapie, specialisatie Pediatrie KUL
  • Master in de Revalidatiewetenschappen en Kinesitherapie, specialisatie Musculoskeletale/ Sport KUL
  • Psychomotoriek (cursus 2018-2019, Thomas More)
  • Regelmatig volgen van bijscholingen
  • Werkervaring als
    • pediatrisch-psychomotorisch kinesitherapeute in een multidisciplinaire groepspraktijk
    • pediatrisch kinesitherapeute in een revalidatiecentrum voor kinderen met neurologische problemen
    • pediatrisch kinesitherapeute in een centrum voor ambulante revalidatie: kinderen met ASS

Charlotte Hugo – Pediatrisch kinesitherapeute, Psychomotoriek & Bobath therapie i.o.

Charlotte & De Parachute

  • Pediatrische Kinesitherapie waaronder Bobath therapie voor kinderen vanaf de geboorte
  • Psychomotorische Therapie voor kinderen tussen 0 en 16 jaar

Achtergrond

  • Master in de Revalidatiewetenschappen en Kinesitherapie, specialisatie Pediatrie KUL
  • Psychomotorische ontwikkeling en remediërend leren (cursus 2018-2019, Thomas More)
  • Postgraduaat Bobath-therapie in opleiding (2020-2021, UGent en KUL)
  • Regelmatig volgen van bijscholingen
  • Werkervaring als
    • pediatrisch-psychomotorisch kinesitherapeute in een multidisciplinaire groepspraktijk
    • pediatrisch-psychomotorisch kinesitherapeute in het buitengewoon onderwijs type 4 en 9
    • pediatrisch kinesitherapeute op een afdeling pediatrie (dienst CP, neurologie, hematologie en oncologie)

Tinne Wauters – Klinisch psychologe

Tinne & De Parachute

  • Eerste kennismakings- of intakegesprek
  • Individuele begeleiding van kinderen en jongeren
  • Ouderbegeleiding
  • Gezinsbegeleiding

Achtergrond

  • Licentiate in de Klinische Psychologie, KU Leuven
  • Regelmatig volgen van bijscholingen
  • Werkervaring als
    • klinisch psychologe in CGG (Berchem, Geel, Herentals)
    • klinisch psychologe in multidisciplinaire groepspraktijk Triangel
    • Orthopedagoge en ondersteuner in Buitengewoon onderwijs type 2 en Basisaanbod. Kinderen met een ontwikkelingsstoornis, kinderen met gedrags- en/of emotionele problemen.

Sanne Renglé – Orthopedagoge – Systeemtherapeute i.o.

Sanne & De Parachute

  • Eerste kennismakings- of intakegesprek
  • Individuele begeleiding van kinderen en jongeren
  • Ouderbegeleiding
  • Gezinsbegeleiding

Achtergrond

  • Master in de Pedagogische wetenschappen – orthopedagogiek, KU Leuven
  • Erkende Relatie-, Gezins- en Systeempsychotherapie
  • Regelmatig volgen van bijscholingen
  • Werkervaring als
    • zelfstandig psychotherapeute / orthopedagoge
    • vrijwilliger psychosociale begeleiding CAW
    • gezinsbegeleider bij CKG (problematische opvoedingssituaties en vrijwillige begeleidingsvragen bij gezinnen met kinderen tussen 0-12 jaar)
    • leefgroepbegeleider bij CKG (kinderen tussen 0-3 jaar)
    • verantwoordelijke van een stedelijk kinderdagverblijf
    • stagiaire contextbegeleider (ambulante mobiele begeleiding bij jongeren met een problematisch overlevingspatroon)
    • stagiaire pedagoge in een DVC (kinderen en jongeren met een meervoudige beperking)

Melene Marynissen – Klinisch psychologe

Melene & De Parachute

  • Eerste kennismakings- of intakegesprek
  • Individuele begeleiding van kinderen en jongeren
  • Ouderbegeleiding
  • Gezinsbegeleiding

Achtergrond

  • Master in de Klinische Psychologie, KU Leuven
  • Specifieke lerarenopleiding gedragswetenschappen, KU Leuven
  • Regelmatig volgen van bijscholingen
  • Werkervaring als
    • leerkracht en zorgleerkracht in het lager onderwijs
    • stagiair in een centrum voor geestelijke gezondheidszorg
    • ondersteuner in een ondersteuningsnetwerk

Anneleen Van Kelecom – Pedagoge, gezinsbegeleider, gecertificeerd talentenfluisteraar en coach

Anneleen & De Parachute

  • Eerste kennismakings- of intakegesprek
  • Individuele begeleiding van kinderen en jongeren
  • Ouderbegeleiding
  • Gezinsbegeleiding

Achtergrond

  • Licentiaat in de pedagogische wetenschappen, Sociale pedagogiek, K.U.Leuven
  • Academische lerarenopleiding, K.U.Leuven
  • Talentgericht werken met kinderen met verdieping systemisch werk, trauma en hechting
  • Waarderend coachen (basis en verdieping)
  • Oplossingsgericht werken
  • Positieve heroriëntering
  • Regelmatig volgen van bijscholingen
  • Werkervaring als
    • Coachen van kinderen, jongeren en volwassenen rond opvoeding, zelfvertrouwen, faalangst, identiteit….
    • Gezinsbegeleider/opvoedingsondersteuner CKG
    • Educatief medewerker kinderrechten en gelijke kansen in onderwijs
    • Procesbegeleiding en capaciteitsversterking van diverse doelgroepen

Meg Willio  Logopediste

Meg & De Parachute

  • Eerste kennismakings- of intakegesprek
  • Logopedisch onderzoek van kinderen vanaf 3 jaar
  • Individuele begeleiding van kinderen en jongeren

Achtergrond

  • Master in de logopedie
  • Bachelor na Bachelor Zorgverbreding en Remediërend Leren
  • Regelmatig volgen van bijscholingen
  • Werkervaring als
    • stagiaire logopediste in een logopedische groepspraktijk
    • stagiaire logopediste in een school voor buitengewoon onderwijs type basisaanbod
    • stagiaire zorg in een school voor regulier onderwijs
    • stagiaire zorg in een school voor buitengewoon onderwijs type 2 en type 9
    • logopediste in een school voor buitengewoon onderwijs type 2 en type 9

Maité Vandousselaere  Logopediste

Maité & De Parachute

  • Eerste kennismakings- of intakegesprek
  • Logopedisch onderzoek van kinderen vanaf 3 jaar
  • Individuele begeleiding van kinderen en jongeren

Achtergrond

  • Master in de logopedische en audiologische wetenschappen (optie logopedie) KUL
  • Bachelor na Bachelor: Buitengewoon Onderwijs
  • ComVoor – Voorlopers in Communicatie: attest van testbevoegdheid
  • Regelmatig volgen van bijscholingen
  • Werkervaring als
    • zelfstandig logopediste
    • logopediste in een school voor buitengewoon secundair onderwijs OV1 – OV2
    • logopediste in een school voor buitengewoon basisonderwijs type 2 en Basisaanbod